top of page
into the future of business.jpg

Bar rescue 2.0

  • Forfatterens bilde: IWonder
    IWonder
  • 22. nov. 2020
  • 3 min lesing

 

Kino-dager(projektorer og lerret).?

Eller,

Gaming-dager/ i form av det digitale eller fysiske? + turnerings-dager- så plutselig dukker det opp noe som heter Bar_ligaen; hvor man finner ulike gaming-lag basert på de ulike utestedene.(uten alkoholen da, for da kan man vel kjøre fri markedsføring basert på de ulike lagene som representerer ulike dataspill i Bar_ligaen). Turneringen foregår direkte fra hvert enkelt utested; med live-streaming!

Vil dette være fordelaktig for en bar? Hvor esport-laget skaper en profil rundt seg selv og hvem de representerer; en bar? Men selvfølgelig ikke direkte, alt skjer rundt esport-laget, men "alle vet jo de er representert og spiller ut i fra den og den baren med følgende lokasjon.


Eller,

Promoterings-dager(dingser/konsepter osv, hva med komplett/netonnet/andre selskaper som trenger å få "skapt" trender/en snakkis?) osv..?)

Eller,

Med innhold av mat (promotering av mat?) Prøvesmaking? Opplæring? Eller rett og slett en matopplevelse i form av en stemning du kun får i et annet land?/en Michelin restaurant? Helt fransk stemming?

Eller,

Musikk- dagene(instrumenter?) Et treff? live+live streaming?

Eller,

En møteplass? Hva slags?

Men,

Dette er ikke bare for nåtiden(korona2020 og alt det der), men også for den fremtidige driften. De dagene hvor man ser at ting kunne vært gjort litt annerledes (altså de dagene uten korona 2020).


Man må tenke utenfor boksen/utenfor alkoholen.
Hva kan man tjene penger på når alkoholen er stengt og man har en ansatt tilstede i lokalet som passer på ting/lokalet.

Det er såpass mange barer/utesteder som satser kun på å selge alkohol til et mer spesifikt klientell.


En ting å legge merke til er at alle disse lokalene (hvor det skjer fint lite på dagtid) står tomme, ubrukte og med massevis av god plass(og til å med sitteplasser).

Så, hvorfor ikke ta i bruk all denne gode plassen på en tid i døgnet hvor ingen gidder å ta seg bryet med å kjøpe alkohol midt eller tidlig på dagen(ihvertfall for mesteparten av befolkningen). Ja, det er nok noen som liker å starte tidlig og holde på til midt på og utpå natta; men dette er som sagt et mer spesifikt klientell; som er ute etter en slags rus. Så denne formen for klientell har utallige barer å velge mellom i dette tidsrommet (tidlig-midt på dagen). Hvor det muligens kun er de mer faste stedene folk drar til for å gjøre sitt, mens majoriteten av barer/alkohol serveringen foregår da majoriteten av klientellet velger å dra på byn for å gjøre sitt; det vil si sent utpå dagen eller i helger; kanskje en-to ganger i uken.


Når dette er sagt. Så har disse bar/utested eierne et valg; å la lokalet stå stengt de timene eller døgnet da det er liten vits å satse på at store deler av "klientellet" skulle dukke opp for en runde tequila shots klokken 12.00 en tirsdag formiddag, slik at omsetningen dekker alle nødvendige utgifter og gjerne litt + i kassa(overskudd).


Alternativ nummer 2: du kan tenke utenfor boksen som jeg nevnte i begynnelsen av denne artikkelen. Hvilke muligheter har du for å kunne tjene inn nok penger til å dekke 1 ansatt(han/hun må jo passe på lokalet; med mindre dere tar i bruk litt tech; setter opp kameraer og noen sensorer; hvor alkoholen er for eksempel??)


Så hvordan skal du komme i pluss?


Ok la oss ta et kjapt og enkelt regnestykke:

Ja det er kinodag eller kanskje gaming dag. Du har 10 pers som skal ha lokalet for 3 timer. Alle betaler fastpris: 200 kr hver. Det blir 2000 kr for 3 timer. Og da er ikke maten de bestiller inkludert+(kanskje noe promotering utestedet gjør for; la oss si Elkjøp. Så kan du muligens plusse på noen kroner her å. Er det andre ting? Kan dere øke beløpet? Er det noe som er så innmari inn i tiden at folk er villig til å betale litt ekstra for det?


Jazz, forestill deg at du tenker utenfor boksen; du har en ansatt som passer på eller gjør det hele digitalt; en sitter å følger med på om det går noen sensorer rundt området ved alkoholen.


Du skal tenke minimalt med utgift og maksimalt med inntekt. Jeg kaller det gerilja omsetning.
Du har uansett en husleie å betale.

Så hvorfor skal du kaste bort de dagene du ikke tar i bruk lokalet til noe som kan øke inntjeningen ved å tenke minimalt med maksimalt.


Ikke gjør det vanskelig, det er ikke bare alkohol som selger. Stedet og "innholdet" selger. Et fremtidig "innhold" rettere sagt. Og et mer fysisk "innhold", hvor du i dag har mye digitalt "innhold", kan du skape et fysisk "innhold." Et "innhold" å "ta på", å "føle på."

 

Comentários


  • Instagram - David

Fremtidsbloggen-Brev?

Takk for interessen. Vi får se hva som dukker opp....

© 2024 av Fremtidsbloggen.no /Kontakt: david@fideli.no

bottom of page